SINDS 1976
Het gebeurt je gewoon een keer. Een geschil met een bedrijf of persoon waar je het niet mee verwacht. Vervelend en niet alleen vervelend, het kan ook nog eens veel geld kosten. Ook ik werd er kort geleden mee geconfronteerd. En dan… onderling overleg werkt niet meer, dus toch maar een raadsman vragen. Kostbaar? Ja, de uurtarieven van de advocatuur liggen niet gelijk aan die van de schilder. Gelukkig kon ik eerst advies inwinnen bij mijn rechtsbijstandsverzekeraar die mij vervolgens een goede advocaat toewees.
Blij dat ik in ieder geval goed verzekerd ben. De kosten lopen snel op en voor dat je het weet ben je duizenden euro’s armer. In mijn geval gelukkig de verzekeraar. Zo zie je dat het niet onverstandig is om een rechtsbijstandsverzekering te hebben. Ja, je bent een paar 100 euro kwijt aan premie per jaar maar als je een geschil hebt dan ben je ontzettend blij dat je deze premie er voor over had. Die paar honderd per jaar doet minder zeer dan die duizenden in één keer. Als je pech hebt kan het zomaar over de 10.000 euro gaan. Een paar jaar maar niet op vakantie? Nee toch! Dat willen we niet, we hebben onze ontspanning nodig.
Natuurlijk zijn er veel redenen om deze verzekering te nemen, denk ook aan arbeidsgeschillen, verhaal van een (auto)schade, een probleempje met de buurman. De aannemer die de afspraken niet nakomt, noem maar op. Vaak wordt gedacht “ach, heb ik nooit nodig die advocaat, dus waarom verzekeren”. Nou ik kan je verzekeren dat het zeer nuttig is om je te verzekeren. Ik vind dat een rechtsbijstandsverzekering gewoon thuis hoort in een adviesgesprek.
Bij Dijkstra de Boer kun je terecht met al uw vragen. Vraag ons om een advies, dan heb je veel meer zekerheid.
Hoe dan ook, wij laten u gewoon bepalen hoe en wanneer wij u te woord kunnen staan!